CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

The day a teacher went off the limit..:(

I can handle whatever tasks given by the management though it is always a last minute assignment. I don't mind teaching students who cannot read or write at all eventhough dia dah form 4, as long as she or he behaves and KNOW what RESPECT the teacher means! Last Friday, I really got pissed off with one this SepEt student. Dah la bodo, bodo sombong, berlagak! Cakap elok2 dia takmo dengar. Not that I did not try to talk to him nicely, I did! Malah, banyak kali! Tapi kalau dah dasar "ketegaq" tuh..mmg "ketegaq" jugak! Buat la apa pun, dia takkan mau dengar! Last2, aku yang naik hangin! Mmg spoilkan mood aku btul la ari tu...Dah la kelas ari tuh direct 6 masa..Dengan penat menjerit nya lah...penat berjalan nya lah...Tension tul la...


Tapi, lepas aku naik minyak, tahu pulak takut pastu...:) Kannye apa...gaya budak SepET tuh mmg dah macam gangster, samseng...takut la kalau2 dia wat pape kat keta aku..huhuhuh...Next time, aku nak parking keta kat open space sket...Biar suma org leh nampak!

Oklah, my MIL dah panggil for lunch! Bye for now...

3 comments:



MayaEnd said...

Banyakkan sabar yer Fida, memang tugas mengajar nie bukan senang esp utk mereka2 yang berlagak tapi sebenarnya takde apapun....Teruskan usaha menjadi pendidik yang gemilang mendidik anak bangsa (faham sangat la SepET tue macam mana)....

Cik Pidda said...

itu la maya...kena sabar banyak tul ngan karenah dierang nih...saya nak mintak tuka school...hihihi...hopefully,leh dapat SBP...owh, how i mish our schooldays...

MayaEnd said...

Me too, missed our school days....

Post a Comment